جاري تحميل ... فنون

إعلان الرئيسية

جديد فنون

عاجل

إعلان في أعلي التدوينة

جديد موقع علَّم نفسك

جديد علَّم نفسك

 

(   يا  زمن   !  )

بقلم الكاتب

محمد عباس


..................

انا مش بعيبك يازمن

والابعيب ناسك

كل اللي خدته من محن

قلمك وكراسك

انا مش ضعيف ولا ده التمن

ولاحد يوم رفع العلم

طب قولي مين راح هااتمن

ان جار عليك ناسك

انا مش بعاتبك يازمن

انا جاي اقول توبه

كل اللي عشته من وهن

حيطانه مقلوبه

اصحاب كتير اتفرقوا

عاشو حياتهم ذوقوا

وكتير وجادلوا وبوئوا

دي نهاية محسوبة

انا مش بعاتبك يازمن

انا جاي اقول توبه

الماضي فات كله انتهي

والعمر بيعدي في تهي

وناس تشوفها تحبها

وناس تدور وشوها

وناس بكلمة منها

تحمد و تشكر ربها

انا مش بعيبك يازمن

والابعيب ناسك

كل اللي خدته من محن

قلمك و كراسك

شوف حد غيري يحبها

ويشوف ويوصف حسنها

بعد اللي شفته منها

انا جاي اقول توبه

ساعات كتير كنت ابتسم

وساعات اعاني واتقسم

ولافي ف مرة اترسم

واعيش في غير توبي

انا مش بعيبك يازمن

والا بعيب ناسك

بعد ماعشت في حضنها

وحكيت كتير عن فضلها

ملكة واميرة في عرشها

زهدت حياتي في قبرها

انا مش بعيبك يازمن

والابعيب ناسك


***********************


***********************

الوسوم:

إعلان في أسفل التدوينة

اتصل بنا

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *