جاري تحميل ... فنون

إعلان الرئيسية

جديد فنون

عاجل

إعلان في أعلي التدوينة

جديد موقع علَّم نفسك

جديد علَّم نفسك

 

قصيدة جنه الارض

أبو كريم أبو النور



في، عيني انت جنه

ونزلت بين الناس

علي هيئة بنت

مانتي مصدر السعادة والاحساس

واجمل وردة بين الناس

انا جاي ااقولك

ب كفايا غياب وهجر وعناد

بدون اسباب

ولا عايز اسمع

مين فينا كان غلطان

ولامين نام الليل زعلان

ولامين عيط علي التاني اكتر

او مين نار قلبه كانت قايدة

في حين ان الكون كان بيمطر

انا حقي ازعل

وقت عقابك ليا

وقت  اصدار قرار بالفرار

بس بجد مش زعلان

داانا كانت من غيرك

 تايه والعالم حوالي فاضي وناقص كثير

باقول لك ايه

 افتحي بلكونه قلبك ثواني

 وبصي كمان على البر الثاني

هتلاقي هناك

طفلك قاعد مستني

 طيفك لو يعدي

باصص في صورتك

 بيسمع صوتك

حافظ تنهيدتك وسكوتك

واللهي من بعدك

 واقفه الحياه

 وقاعد مستني طفيك

اللي زي روحك

اللي هتيجي تغير لون وطعم ايامي

 وتسمعني كل الاغاني واحلى المعاني

ساعتها هاقول لك اني باحبك

و انك حلوه بزياده

وهزعق عليك كالعاده

 لو لبسك كان ضيق

هاقول لك طال غيابك

 وارجعي

مين ما كنت

هتلاقي طفل

 فرحان بك

 في انتظارك العيد

وهاقول لك مرحبا جدا واللهي

 و يلا نرجع زي زمان

 ونعيش حياتنا زي الافلام

بدون وجع او الم

انا جاي الوقت اطلب يدك مني

عايزك  تقبليني زوج وبيت

وتفضلي بنتي واقرب صديق

وهقولك اب كم تمنيت

 وعلى فكره المره دي بجد

 مش همشي غير وانت معايا

 ما طول حياتي باحلم بك

 حتى وانا صاحي

 و كمل بيك افراحي

ما هي الفرحه ايه غيرك انت

يا جنه قابلتها صدفه

 وادمنتك كل ما فيها

حتى حروف اسمك

 هو انت المعنى الحرفي

لست البنات

هبله ساعات

 وساعات نكديه

وساعات اغنيه

 ما انتي برضو الام

اللي مهما شافتني باكبر

هتفضل شايل مسئوليه

ما هو حضنك وطن

 مليان حب وحنان وعطف كمان

انا كفرت بكل نساء الارض

 وامنت بكي انت بس

 واشهد ربنا

 اني باحبك

 واحبك لاخر يوم

كلماتي والقائي

ابو كريم


***********************


***********************

إعلان في أسفل التدوينة

اتصل بنا

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *