جاري تحميل ... فنون

إعلان الرئيسية

جديد فنون

عاجل

إعلان في أعلي التدوينة

جديد موقع علَّم نفسك

جديد علَّم نفسك

 

عابدين أبو الخير

حروف اسمك

أنا التايه ف ليل حبك

كأني طفل مش عارف

بيتهجي الحنان ف حروف

***

ولما أنطق حروف أسمك

تبصي ف عيني وتقولي

على شوقي مليه خوف

***

ويضحك قلبي ويقولك

دا قلبك نظرته بتخطف

مجال الشوف

***

يصيبني سهم من عينك

بهمسة شوق

***

فيحلى لي الغرام منك

وانا ملهوف

***

ولوتسألني أيه مالك

جرالك أيه

أنا أعمل فيها متفلسف

***

وأقول ف كلام ملوش معنى

وضحكه بريئه تجمعنا

ونسمع ف الغرام مواويل

***

ولما أنطق حروف الحب

من قلبي حنان يخطف

***

واشوف صوتي

على وجفونها

وفي عيونها سمار لوني

***

مابتصدق وتتلخبط

تقول لي أحلف

كبرنا والسنين مرِّت

***

وضحكتها كما هي

بتخطف قلبي من جوه

يابنت ف عز صمت الليل

كما القمره

***

وانا لاحول ولا قوه

منا اللى ياما بتهجى

فحبك وقلبى يتوضى

***

بقيت تايه وبسألني

منيش عارف

أنا هو ومش هوه

عابدين أبو الخير


***********************


***********************

إعلان في أسفل التدوينة

اتصل بنا

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *