جاري تحميل ... فنون

إعلان الرئيسية

جديد فنون

عاجل

إعلان في أعلي التدوينة

جديد موقع علَّم نفسك

جديد علَّم نفسك

 

إبراهيم شبل

كنت ليا

كنت.ليا بوحي لمابالحرف

 أبوح

كنت بابني من حبي ليك

صروح

فاكر ليه من بعدك هعيش

مجروح

تهجرني دا بكره هتشوف

 الجروح

هتنزل دموعك علشاني لما

تنوح

كنت حضنك للدفا وباب أمل

مفتوح

أنا رزق من باب السما فين

ماتروح

تعيش ايامك ندم وحلاوة

 روح

مع السلامه  فارق من قلبي

المدبوح

الأبواب بوجهك مغلق حتى

باب الفتوح

معدش باب ينفتح الدهب

بقا سفوح

لا تخطي يوم الدرب غير

مسموح

أصل جدار القلب بالعطفة

مشروخ

لا هدور عليك في حلم ولا

اذور شيوخ

ولاهفضل بعشقي ليك أسير

ملبوخ

الدنيا بأعمار الكون ثواني قبل

ما دوخ

عيش حلاوة روح قبل ماتموت

منفوخ

غريق ببحر الحياه من الثياب

مشلوح

أيه العمل القلب مات من الوجع

وبحبه مفضوح

الشاعر/إبراهيم شبل


***********************


***********************

إعلان في أسفل التدوينة

اتصل بنا

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *