جاري تحميل ... فنون

إعلان الرئيسية

جديد فنون

عاجل

إعلان في أعلي التدوينة

جديد موقع علَّم نفسك

جديد علَّم نفسك

إبراهيم عبدالفتاح شبل

رباعيات الشبل(مش لاقي نفسي)

كدا فعلا مش راح ألاقي نفسي

احساسي باليأس جواه حابسني

الناس الحلوة بحياتي طلعة كذبه

همومي بطلوع روحي بتنافسني

مليت كل اللي رايح واللي جاي

بيحسدوني على كوباية الشاي

ولا عمري سألت لأي حد سؤال

عينهم علياوبيعدواحتى انفاسي

نادى الجلاد للحرس وقالوا هاتوه

قلمه لازم ينخرس هو اللي جابوه

عامل يعددالوجع من خوفو لليوم

قول له مين إنتصروجاب تار اخوه

الموت بالناس والحبايب بيكر كر

الدمع بالعين ملوش م النزول مفر

ولاحد بفهم الدرس ويعمل للآخره

حتى الميت ما بيسلم من كتر القر

لما تتوه ملامح حبيبك الوطن فيك

ولا تعرف غيره لك ام و كمان ابيك

واللي ملغبط عيونك هو سرك لحبه

داأنابعين الحب ياوادفهمك وقاريك

أنا القصة والحكايه وكاتب روايتها

اناكل حته في مصرمدون دراستها

انا الجغرافيا والتاريخ وانا الأنسان

وشدت لجام الزمان فعشق سيرتها

الشاعر إبراهيم شبل





***********************


***********************

إعلان في أسفل التدوينة

اتصل بنا

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *