جاري تحميل ... فنون

إعلان الرئيسية

جديد فنون

عاجل

إعلان في أعلي التدوينة

جديد موقع علَّم نفسك

جديد علَّم نفسك

 

Emmiliy Emma Wolf

O NOĆI

O,Noći što pripadaš ljubavnicima,pjesnicima i maštarima!O,Noći silueta,duhova i sjena!O,Noći čežnje,,ljubavi i uspmena!Ti,svemoćna noći,što stojiš između patuljastih oblaka zapada i jutarnjeg svitanja,što oponašaš oštricu straha,što se mjesecom ovjenčavaš,što se u ruho mira odjevaš,što s tisuću očiju u dubine Života gledaš,što s tisuću ušiju osluškuješ zvuke Smrti i Ništavila!Ti si tama koja nam Nebeska svijetla pokazuje,dok je Dan svjetlost koja nas u zemaljsku tamu gura.Ti si nada koja nam oči otvara pred ljepotom Beskraja,a Dan je obmana što nas kao slijepce vodi svijetom normi i ograničenja.Ti si pokoj koji nemušto saopćava tajne živih duša što hode nebeskim visinama,a Dan je buka koja ne da mira dušama onih što se predaju svojim željama i strastima.Ti si pravednik koji svojim snenim krilima izjednačava snove nejakih sa željama moćnika.Ti si samilosnik koji nevidljivim prstima sklapa oči nesretnika i srca im uznosi u svijet manje surov od ovoga svijeta.U tvoje plave skute ljubavnici toče svoje dahtanje;na tvoje nevidljive noge,uz kapi rose,samotnici liju suze;na tvoje dlanove što mirisu na doline tuđinci polažu svoje čežnjive uzdahe.Ti si sugovornik ljubavnicima,druželjubiv prema samotnicima,prijatelj tuđincima i osamljenima.Pod tvojim okriljem bujaju osjećaji pjesnika,na tvojim plećima uznose se srca proroka,u tvojim vlasima trepere umovi mislilaca.Ti prišaptavaš pjesnicima,ti si nadahnuće prorocima i inspiracija misliocima.Kada mi ljudi dosadiše i kada mi se oči zamoriše gledajući lice Danje,zaputih se u daleka polja gdje borave sjene minulih vremena.Tamo se zaustavi pred jednom tamnom,lelujavom prilikom,što na tisuće nogu ide dolinama,planinama i ravnicama.Tamo sam netrenmice gledao tamne oči,slušao lepet nevidljivih krila,osjećao dodire mira,odvazno stajao pred strahotama tame.Tamo sam Tebe vidio,Noći,kao divnu i zastrašujuću siluetu uspravljenu između Zemlje i Neba,ogrnutu oblacima,opasanu maglama,podrugljivu prema suncu,prezrivu prema Danu,podsmiješljivu prema krijeposnicima što bdiju nad idolima,srditu na kraljeve što snivaju u svili,zagledanu u lica lopova,brižnu nad dječijim posteljama,zaplakanu za osmjehom posrnulih žena,nasmijanu zbog plača ljubavnika,u ruci držiš srca velikih ljudi,a nogama gaziš duše neznatnih.Tamo sam te vidio i ti si mene vidjela,Noći.Tvoja strahota mi biješe roditelj a ja biješe tvoje čedo,kao sanjar;isčezoše svi zastori među nama;s lica nam se strgoše svi velovi izvjesnosti i slutnji;ti mi saopći svoje tajne i namjere,a ja tebi svoje želje i nadanja;potom se tvoja strahota preobrazi u pjesmu umilniju od šaputanja cvijeća;a moje strahovanje postade radost dragocjenija od spokoja ptica;ti me k' sebi uze i na ramena me posadi te mi se Uši osposobiše za čuvenje,usne za Kazivanje,srce za Ljubav kakvu ljudi ne poznaju i za Mržnju drugim ljudima stranu;onda mi ti prstima dotače misao,te mi misli potekoše poput hitre,raspjevane rijeke što odnosi svelo raslinje;duh mi svojim usnama poljubi te mi dah zaigra poput raspaljene iskre što pali sasušeno drveće.Drugovah s tobom o ,Noći,sve dok ne postadoh na tebe nalik,uz tebe se privijah sve dok se moje želje sa tvojim željama ne izmiješaše,voljeh te sve dok se moje biće ne pretvori u tvoje naličje,zato su u mojoj duši sjajne zvijezde koje uveče ljubav rasijava a ujutro ih ubiru nemiri.Zato mi je u treperavom srcu mjesec što hita,ćas kroz nebesko oblačje,čas prostranstvom prepunim snova u pohodu.Zato je uvjek,u mome budnome duhu spokoj što objavljuje tajne zaljubljenih i što odjekuje molitvama krijeposnika.Oko glave mi čarobna koprena koju cijepaju roptaji samrtnika,a ponove je sastavljaju pjesme oni što ženama ljubavne stihove pjevaju.Ja sam poput tebe,Noći,Pred ljudima se uznosim jer se s tobom poistovjećujem,a oni se ponose jer se s Danom uznose.Ja sam nalik nate,i oboje se nedužni okrivljujemo.Ja sam nalik nate snovima,karakterom i ponašanjem.Ja sam nalik nate makar me jutro ne ukrašavalo ružičastim zrakama,pa makar i ne bio opasan maglama.ja sam noć raspojasana,svud prisutna,mirna,uzbudljiva,mojoj tami nema početka i mojim dubinama nema kraja;dok se drugi dižu hvatajući se radosti svjetlosti,moj se duh priklanja tugama u tami.Ja sam poput tebe,o Noći,i dokle živim moje jutro neće doći...

Hvala vam na pažnji,neka živi  pero Gibranovo....



Emmiliy Emma Wolf


***********************


***********************

إعلان في أسفل التدوينة

اتصل بنا

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *