جاري تحميل ... فنون

إعلان الرئيسية

جديد فنون

عاجل

إعلان في أعلي التدوينة

جديد موقع علَّم نفسك

جديد علَّم نفسك

 

Emmiliy Emma Wolf

RELIGIJE

   Koja je uloga religija:potaknuti ili zaustaviti rat--odnosno,dali bi bilo ratova da nema religija???

(What is the role of religion:to encourage or stop the war--or whether it would be wars that no religion??)

   Povjest ljudske civilizacije pokazuje se kao povijest ubijanja,progona,zatiranja,kao povijest u kojoj su najvećim dijelom religija i rat bili jedno s drugim izuzetno tijesno povezani.Nasuprot tome,sve religije u današnje vrijeme javnost obasipaju tvrdnjama o svojoj miroljubivosti.No,malo preciznijom analizom pokazuje se da one to--zbog svojih unutarnjih razloga--nisu niti mogu biti.Ne treba se s toga čuditi da se pitanje o tijesnom odnosu religije i terorizma,religije i rata,a time religije i mira,kao i pitanje potencijala nasilja u relgijama(svejedno propagiraju li one nasilje ili mir),počelo intenzivnije postavljati nakon 11.rujna 2001.godine.Potaknut tvrdnjom jednoga od najvećih suvremenih katoličkih teologa,Hansa Künga,da ,,,nema mira među narodima bez mira među religijama,,,autor nastoji u nauku sadržanom u ,,,svetim knjigama,,,najznačajnijih živućih religija svijeta---budizma,hinduizma,islama,kršćanstva i židovstva--pronaći odgovor na pitanja jesu li i koliko te religije povezane s ratom,iniciraju li ga radi ostvarenja svoga cilja da svi ljudi svijeta budu njihovi članovi i opravdaju li rat privatizacijom vrhovnoga božanstva(Boga),s kojim se treba boriti protiv drugih(Ako je Bog na našoj strani,onda je Sotona na strani neprijatelja,,).U traganju za odgovorom na ta pitanja,autor u prvome dijelu rada donosi najrelevantnije definicije rata i religije,kako one sa stajališta teologija spomenutih religija tako i one sa stajališta socioreligijske znanosti,zatim predočuje različita teoloska i sosioreligijska tumačenja vjerskoga rata,svetoga rata,križarskih ratova,pravednoga rata( bellum iustum ),bratoubilačkog rata,ratnih junaka(svetaca),te vjerskih konotiranih ratova i,najnovije vrijeme,vjerskoga terorizma.Analizom ,,svetoga nauka,,gore spomenutih religija,autor u drugome dijelu traži odgovor na pitanje,jesu li ove religije uistinu podupiratelji i mirne koegzistencije pripadnika različitih rasa,vjerozakona i nacionalnosti ili su upravo one glavni inicijatori suvremenih ratova i vjerskoga terorizma,odnosno,jesu li one postale promotori kanonizacije ratnih zločinaca kao junaka(svetaca),vlastite religije?

Iako su ratovi i religije neke od najrasprostranjenijih pojava u ljudskom rodu,o njihovim počecima znamo zaista malo ili gotovo ništa.Ipak,sociologije i etnologije škole su odmah od početaka svojeg učenja obično zauzimale posve oprečna stajališta spram tog fenomena.Jedni su smatrali da je u predpovijesti vladalo idilično stanje bez ratovanja,sa čovjekom iznimne dobrote i vjerom u monoteističko Najviše Biće,dok su drugi na izvorištu vremena stavljali opći i ratnički metež,ljudsku okrutnost i kanibalističko bezvjerje.U novije doba došlo je do smirivanja ideoloških suprostavljanja,pa se o podrijetlu rata i religije raspravlja umjerenije i bez isključivosti.Podijelom rada i ustrojem države,mjenjaju se uloge rata i religije.Svakako,u prvom razdoblju rat je bio shvaćen kao veliki religijski obred sa svim pripadajućim svečanostima.u drugom razdoblju--države i podjele rada--religija služi ratničkom pozivu i vojničkom pothvatu,upriličenjem inicijacijskih kušnji budućih bojovnika.Posebnu ulogu u tome igraju srednjoeuropska tajna ratnička društva s vukom kao svojim simbolom.Poslije se oblikuju brojni bogovi rata i ratničke civilizacije:meksička,iranskog mitraizma i japanskog zen..budizma.Zahvaljujući istraživanjima G.Dumezila otkrivena su brojna paralelna božanstva rata i ratničkih klasa u cijelom indoeuropskom povijesnom prostoru.Čini se da najbolje tumačenje ratova i religije--kao zajedničke tvorbe--pruža sociologijski funkcionalizam,dok za drugo razdoblje valja pribjeći teoriji legitimacije i ideologizacije.Na toj razini logični je postaviti slijedeće pitanje:zašto se velike povjesne monoteističke religije lakše vezuju uz čin ratovanja nego što su to činile starije politeističke religije???Odgovor treba potražiti u sveprisutnoj teološkoj obradi religioznog iskustva i u zanemarivanju toga iskustva

Nastavlja se...

hvala vam na pozornosti..




Emmiliy Emma Wolf


***********************


***********************

إعلان في أسفل التدوينة

اتصل بنا

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *