جاري تحميل ... فنون

إعلان الرئيسية

جديد فنون

عاجل

إعلان في أعلي التدوينة

جديد موقع علَّم نفسك

جديد علَّم نفسك
فاكر زمان                                    محمد حسني إبراهيم
فاكر زمان
ساعة ماكنا بنقسم السكه مابينا بالهموم 
فاكر ساعتها كنت بافتح ضل قلبى ونسكنه عز الوجع فاكر ساعتها قلتلك وسألتنى
دلوقتى مش عارف اجابة للدموع
والسكة فردت غلها علشان تطولك وتكايدنى بالبعاد
فاكر بقى
رغم الشقى
مالقتش غير قلبك يطبطب ع الجراح
وفضلت جوايا بترفض حتى اطياف الصباح
لو شمسه راح تتعِب عِنيا
كنت ايامها ياواد
نجرى عشان مين اللى فينا يحب صاحبه
ويلاقيه
فاكر ساعتها قلت إيه ؟
انا قلت سيبنى اشوف دموعى ب مُرها
وفتحت للحواديت بيبان
فات سرها
وتسُرها لما تقرب منها
فاكر كلامنا وضحكنا
انا ما اعتقدش
علشان تبيعنى ف اول السكة الجديدة
آه ياليل
بوحك دليل
مقدرش اقول اكتر عن الجرح اللى جه
بينا ياصاحبى ع الملأ
لكن قلق
يدخل عليا يخضنى
وكأنى بتعلم فراق قبل المعاد
وانت ان رميت ليها السلام راح تندهك
وتقول زماااااااااااااااااان
وتقول لها
عن كل قصه بتتحكى
مين اللى قالك ان فيه لسه فوارس فالحياه
وان كنت فارس روح لها
او كنت حتى هاتعرف السكه اليها دلها
على انى مش عايز غيوم تحت العتب
ولا كنت مستنى سماها بالمطر
هى اللى جات
طلبت تشوف سحر الكلام
وانا لسه باتعلم ومنك سحرها
نطقت بها
كتبتنى جواها بحنان
فاكر زمان

***********************


***********************

إعلان في أسفل التدوينة

اتصل بنا

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *