جاري تحميل ... فنون

إعلان الرئيسية

جديد فنون

عاجل

إعلان في أعلي التدوينة

جديد موقع علَّم نفسك

جديد علَّم نفسك

أحلى غنوة

( العامية المصرية )

مُحَمَّد الباشا

جيت وانا شايل عذاب حبك والأسية

ليه بتعذبني وتسيبني لدموع عينيا

مش كفاية هجر وبعاد مش كفاية غدر وعناد

أنت روحي وحبيبي أنت حظي ونصيبي

متكونش أنت والأيام عليا

*******

جيت وانا شايل عذاب حبك والأسية

*******

ليل بعادك عليا طال وانت مستكتر فيا السؤال

هو دا عهدك ووعدك كده بتجازيني بصدك

يلي كنت بتعشق ودادي يلي كنت رفيق سهري وسهادي

ليه رمتني للضياع ليه عجلت في الوداع

حاسبني عاتبني لكن اوعى لوحدتي تسبني

طب ليا مين في الدنيا ديه

*******

جيت وانا شايل عذاب حبك والأسية

*******

اصالحك بكلمة غرام أذكرك بللي فات من الايام خلينا ننسى الخصام

ليه أحنا العاشقين ليالينا دموع وأنين

وفراقنا بيطول سنين وسنين

يا ريت الليالي الحلوة تبقى على طول احلى غنوة

شوف عذابك عمل ايه فيا

*******

جيت وانا شايل عذاب حبك والأسية

*******

رضاك هنا وصباحك حلو وجميل

ندى الشوق على الاوراق بيرقص ويميل

بيصبح على خدودك وينتظر تفتح ورودك

يا عطر الزهور يانسمة ليل بتهل وتدور

خليها تجيني بشوق وحنية

*******

جيت وانا شايل عذاب حبك والأسية

*******

بقلمي...محمد الباشا/ العراق 


***********************


***********************

إعلان في أسفل التدوينة

اتصل بنا

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *