جاري تحميل ... فنون

إعلان الرئيسية

جديد فنون

عاجل

إعلان في أعلي التدوينة

جديد موقع علَّم نفسك

جديد علَّم نفسك

 

إبراهيم عبدالفتاح شبل

أنا أصلا 

أنا أصلا ممكن مكنش شاعر

أنا أصلا  ممكن مكنش أديب

نحيب أنت شاعر وليك وقر

 أنت الشعر وبدونك تراكيب

انا أصلا بوصف كل المشاعر

أناوصفي أدق من أي طبيب

وتعرف ليه أصلا  بحب الفكر

لأنه بيخلي العقل مني قريب

أنا أصلا عشاق الليل والسهر

أصلا بحب القمر بشكل غريب

أصلا بكون واحد تاني بالسمر

أنا رقصت الدنيا رقص رهيب

انا أصلا ممكن مكنش شاعر

انا أصلا ممكن مكنش أديب

وبس اعرف مين بناس ماكر

وبس أعرف مين كمان الديب

دا أنا اصلا دايما للجميل فاكر

أنا عن أصحابي ابدا ما غريب

وانا دايما فيهم وبيهم شاطر

مش على الأحبال واد لعيب

أنااصلا ماكنت يوم لهم غدار

ولاعمري بالمكر اعرف أساليب

داانا اصلا ممكن مكنش شاعر

داانا اصلا ممكن مكنش أديب

لاعمري أعيش بيومي محتار

أناحبيبي عن عيني ما يغيب

أنا عايش وبقلبي كتير أسرار

اناقلبي في حب الوطن دايب

انا بكتب بعيون حبه الأشعار

بطلع مني الحب بحبل سايب

انا اصلا حبي مولع بالقلب نار

حتى لو كان فيا الشعر شايب

اصل بهية الملكة وست الدار

وانا عاشق بجد بقلب خايب

أنا أصلا ممكن مكنش شاعر

أنا أصلا ممكن مكنش أديب

انااستاذ بوصف كل المشاعر

بخلي الغنم يسهر مع الديب

ورفعوا الحب بسمانا شعار

والكل راح يخد حظه نوايب

مع الحياه بجد مفيش هزار

حبك خلي الكل ليك حبايب

ويعيشوا الحب بقلب شاعر

دا أصلا ممكن مكنش شاعر

أنا أصلا ممكن مكنش أديب

الشاعر/ إبراهيم شبل


***********************


***********************

إعلان في أسفل التدوينة

اتصل بنا

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *