جاري تحميل ... فنون

إعلان الرئيسية

جديد فنون

عاجل

إعلان في أعلي التدوينة

جديد موقع علَّم نفسك

جديد علَّم نفسك

 

إبراهيم عبدالفتاح شبل

أوجاع



لحد ماارجع من الموت فارد شراعي

كنت شايلها بحضني و على ذراعي

قالوا أنت مين؟ قولتلهم أب وراعي

أنا لما مشيت حست يومها بوداعي

ومسجون بحبي جوا نفسي وبتألم

إن شفت فيك المرارعمري ما أتكلم

اضربي اوي لما ضربك بالجته يعلم

انا مطلوبي مني إتسرق وأقف مبلم

مين حلمه ضاع منه يوم ولا كملوش

صحي بحلمه بص بوشه ماعرفهوش

وفرض بحقه اللي اساسا ما شفهوش

ارزاق يا دنياحاكم الشحاتين هاموش

مهما عملت الدنيا فيا هقول مكتوب

أصلامطلوب مني أعيش فيها كأيوب

ليه لبن بقراتي دايما للغريب محلوب

عندي الدنيا تجف ولازم أبات مغلوب

دا مفيش حد بالدنيا يحس بأوجاعي

و لاحد رد وقال للمكتوب أيه الداعي

شايلها بقلبي وبحضني وعلى ذراعي

مفيش حد عمل مشاركة يوم لنزاعي

الشاعر/ إبراهيم شبل


***********************


***********************

إعلان في أسفل التدوينة

اتصل بنا

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *